環(たまき)

Today AIR JAM, one of the most hoped music festival, was held for the first time in 11 years.

It was too much regrettable that I was not able to get the thicket.

So today I see only the thought from the participants at SNS web service Twitter.

The words heard from them were only positive and highest praise.

By the way I watched LIVE 福島 again today.

That was also fantastic event.

When Ms. Uemura and Mr. Kameda performed, tear flown from my eyes.

I think that Music doesn't resolve the things, but they give us the energy to start something and keep to support them.

No Music, No Life.



今日は先日注文した商品が届きました

浜のミサンガ 環

震災で被害を受けた漁業地域の女性達が、漁業に使う網で作ったもので、1つに好き500 円程度が直接作ってくれた方の手元に届くのだそう

正直いえば全く被害を受けていない立場の僕ができることなんて本当になんにもないのだと思う

だって、その多くが大事なものを失っているのに僕はなんにも失っていないし、不自由はないのだから

でもね、自己満足だってわかっていても、具体的な誰かがこれを作って、それを僕がお金を出して買って大事に使う、ってことに対していいなって思ったから買いました

浜の女性達はこれを買いたいなって思う人に向けて一生懸命につくるし、ちょっとでも助けになればという人がそれを買う

立派に1本の線が通じていると思うんですよ

おそらく、僕の行動力のなさからしたら、実際に現地までいって何かするとかやらないと思うのですが、でもだからって何にもしないのは嫌だと思っていて、だから自分にできる方法を探しながらちょっとずつやっていこうと思います

PR 映像もステキだ